torsdag 21 mars 2013

Det bästa från min sminklåda

A men ni. Sjukt glest med tips på makeupprodukter. Ni verkade mest törsta själva ni.

Därför gör jag en egen guide på de enligt mig bästa produkterna.
Så håll i hatten mina vänner och hämta papper och penna.

Foundation:
Teint idole Ultra från Lancome.
Bra täckning. Sitter bra och fin lyster.

Mineral powder från Laura Mercier
Grymt mineralpuder och bättre än ID anser jag.

BB cream Miracle skin perfector från Garnier
Finns bara i två nyanser men den ljusa passar mig perfekt.
En lättare foundation men helt underbar. Och sjukt billig. Särskilt på Ullared.

Concealer:
Cover all mix från Makeupstore.
Dosan med tre nyanser täckcreme. Grönaktig för röda partier, röd för blå och en neutral.
It´s working. Dock är den torr och bör appliceras med försiktighet under ögonen där det lätt blir smuligt och kakigt.

Touch of Radiance Highlighter från Lumene
Highlighterpenna som funkar utmärkt under ögonen och som lätt är lika bra som;

Touche Eclat Radiant Touch från YSL
som också är bra förstås men mycket mycket dyrare

Bronzer (Eller solpuder om du föredrar):
Bronzingpowder från Nars. Färg: Laguna
Det perfekta solpudret. Inga orange pigment, inget glittertjafs
Finns dessutom i duobox med Nars fantastiska rouge (Blush)

Rouge:
Se ovan.

Ögonskuggsprimer:
Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay
En klassiker som verkligen funkar och som får skuggan och pennan att sitta hela dagen/kvällen

Ögonbrynspenna:
Blueberry Eyebrow Pen från Lumene
Den enda jag använt och den har alltid funkat i alla år och är lagom hård

Mascara:
Blueberry Volume Mascara från Lumene
Min budgetfavorit som håller måttet lika bra som vilken dyrgrip som helst

Hypnôse och Definicils mascaror från Lancome.
Hypnôse för volym och Definicils för längd.
Det finns massor av varianter på Hypnôse. Jag gillar enbart den klassiska.

They´re real mascara från Benefit
Good stuff men svår att få tag på i Sverige. I affär alltså

Vattenfast mascara använder jag aldrig då jag tycker att de smular. "Vanliga" mascaror klarar en hel del i form av regn och gråt. Även om man kanske inte kan simma under vattnet med dem

Ögonpennor:
Seriöst. Alla funkar. Köper billigaste möjliga. Inte värt att lägga pengar på anser jag.

Ögonskuggor:
Använder oftast Makeupstores eller Isa Doras fast utan att vara speciellt frälst.

Läppglans:
Tinted Lipglass från MAC.
Prrr är min favoritnyans om man gillar nudefärger,

Eight Hour Creme från Elisabeth Arden
Blanda lätt din egen nyans med hjälp av ditt favoritrouge

Lipplumper:
Lip injection extreme från Too Faced
Den här produkten skojar man inte bort. Peter trodde att jag fått en allergisk reaktion.
På ett snyggt sätt.

Nagellack:
Essie nailpolish
Bra hållbarhet och fantastisk färgkarta. Håller en vecka ungefär.

IsaDora
Bra penslar, fina nyanser och sitter bra.

Penslar:
Jag köper alla pensar förutom större puderborstar i affärer med konstnärsmaterail och klipper till dem om det skulle behövas. Där hittar du samma kvalitet till en tiondel av priset och du kan köpa både penslar i riktigt hår för ögonskuggor och i syntet för concealer eller läppglans



3 kommentarer:

  1. Blanda MUS cover all mix med en primer så blir den supersmidig och inte alla torr. =) /Maria

    SvaraRadera
  2. Ang vattenfast mascara, har du testat kanebo 38C ? Det är den enda jag gillar.

    Snygg bloggen blev du, hon kan hon. Sederbladskan!

    SvaraRadera