lördag 19 november 2011

Transor och pyromani


Ja det blev sent i går. Jag var inte hemma förrän IDAG!!!! (00.20) Så sent har jag inte varit uppe på evigheter. Ja, frivilligt alltså.

Det var verkligen roligt och jag blev riktigt sugen på att börja jobba igen så jag får träffa dessa glada tjommar lite oftare.

Vi startade friskt på Tranquilo för mat och vin och när vi blev av med vårt bord (naturligtvis inte p.g.a. misskötsel utan för att sittningen var slut) så gick vi vidare till Avalon som alltid känns lite festligt. Där tittade vi på drinkkonst, när den mycket ambitiösa bartendern gnuggade glas med apelsinklyfta som han först tänt eld på. Oklart varför. Eller...jag frågade faktiskt varför men svaret "Apelsinolja brinner när man tänder eld på det" lämnade mig otillfredsställd med en gnagande känsla om att den här killen inte RIKTIGT var att lita på. Om han känner ett behov av att elda saker bara för att de faktiskt kan brinna, menar jag. För med allt hårspray som jag hade igår så var till exempel jag själv oerhört lättantändlig. Så då fick man titta sig över axeln resten av kvällen så att varken jag själv, mina kollegor eller min iphone skulle stå i lågor innan midnatt.

Mina nya tuffa skor gjorde naturligtvis succe bland gruppens ungdomar. Jag var ju också mycket stolt och visade klackhöjd och praktiska finesser som en bättre dammsugarförsäljare.
Någon påpekade att jag blev väldigt lång och det var en korrekt iaktagelse. Väldigt långt blev det.

Dock inte riktigt så långt som en gång för länge sedan när jag och min vän var ute i Brighton en kväll. Smala som flaggstänger med de högsta av klackar. (Det var tider det). När vi gick genom stan så hörde vi två killar som gick bakom oss diskutera våra ben, kläder o.s.v. Vi kände oss fett snygga.
Sedan rusade en av grabbarna fram för att se oss från andra sidan och ropade förvånat och glatt till sin polare, som om de slagit vad typ:

-Oh my good!!!!They WERE girls.

Ridå liksom.


Glory days

Bild lånad från:http://new.etonline.com

5 kommentarer:

  1. Sååå roligt! I Brighton alltså. Roligt så här i efterhand kan jag tänka mig... :)
    Och Avalon, kanonställe! Säger jag som om jag var där jämt och ständigt, men det är jag inte. Dock har jag varit där ett par gånger och gillar det. Det är förresten min man som har tillverkat nästan allt som är i trä där...om man får skryta lite...och det får man väl va? ;)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Haha, jag gillar verkligen ditt sätt att skriva! :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Brighton-incidenten var tillochmed roligt då...på plats.. haha /J

    SvaraRadera
  4. Creando: Klart man får skryta! Då måste han vara superduktig.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha! Brighton... :) Det påminner mig om när jag och min vän var i Thailand och gick bakom en thailändsk tjej med sjukt snygga ben!!! Vi tappade våra hakor och önskade att det var vi till hon öppnade munnen och visade sig vara en Katoy! Jag har förövrigt hört att det ofta är killars ben vi ser på ex strumpbyxpaketsförpackningar då de ofta anses ha snyggare ben än oss tjejer!!! Så att de där killarna eventuellt hade slagit vad om huruvida ni var killar eller tjejer i Brighton är ju en megakomplimang! Gay Capital of Europe och så är det verkligen två TJEJER som har snygga ben!!! :) Kram

    SvaraRadera